Fotografia de produs

Fotografia de produs

A avea astazi un site nu este nicidecum ceva neobisnuit, ba am putea spune ca este chiar banal. Despre bloguri nici nu mai amintim. Subiecte interesante sunt atat de multe si de diverse incat sunt greu de contabilizat. Unele se bazeaza doar pe texte scrise, altele doar pe imagini iar o a treia categorie este formata din contopirea primelor doua. Sa ne oprim atentia doar asupra celor care au inserate si imagini. Pentru ca o imagine „sa faca cat o mie de cuvinte”, trebuie sa fie bine realizata. Daca peisajele sau portretele lasa loc la multe interpretari in ceea ce priveste aspectele tehnice si cele artistice, fotografia de produs pune accentul mai mult pe tehnica decat pe arta. Lumini, trepiede, diafragme, obiective, fundaluri, distante, focale etc. – formeaza impreuna un univers aparte care isi doreste sa fie explorat.

In cazul in care v-ati orientat spre prezentarea diferitor categorii de produse si cu ajutorul imaginilor, ideal ar fi sa apelati la serviciile unui fotograf profesionist. Insa cum majoritatea blogurilor sunt conditionate de un buget nu tocmai impresionant, iata cateva ponturi pentru realizarea unor fotografii de calitate chiar daca sunteti, momentan, incepator in domeniul fascinant al fotografiei de produs.

Lumini si umbre. Fotografia este iubitoare de lumina. Naturala, artificiala, puternica sau filtrata, lumina inseamna fotografie. Unde este lumina sunt si umbre. In functie de lumina, umbra poate fi dura, puternic accentuata, sau moale, cursiva, care lasa obiectul sa isi etaleze toate calitatile. Pe scurt, umbrele dure apar cand fascicolul de lumina este mai mic decat subiectul fotografiei, iar umbrele moi apar cand fascicolul de lumina este mai mare decat subiectul. Unele dintre cele mai bune rezultate se obtin cu aajutorul luminii naturale, insa, in functie de model si de viziunea fotografului asupra produsului finit, alegeti varianta cea mai expresiva.

Fundalul pe alb. De multe ori in fotografia de produs, un fundal alb arata cel mai bine, deoarece creeaza un accent pe obiectul in sine. O coala alba de hartie sau orice alt suport va evidentia toate aspectele obiectului. Pentru un plus de excelenta, adesea se foloseste asa numita curba a infinitului. Pliarea colii de hartie si orientarea ei pe o alta axa va concentra imaginea pe subiect, perceptia acestuia fiind mult imbunatatita. Fiti fara grija. Curba este practic invizibila, efectul ei fiind insa major.

Cel mai bun unghi. Pentru a pune in valoare subiectul unei fotografii de produs nu sunt de ajuns cateva cadre frontale. Pentru a-i fi surprinse toate veleitatile, pentru a-si etala toate caracteristicile care il fac irezistibil, subiectul unei astfel de sedinte trebuie surprins in cele mai interesante unghiuri. Fotograful este cel care da viata fotografiei. O privire indelungata sau scurta, in functie de experienta, se va finaliza intr-o noua experienta, intr-o imagine bogata in detalii si deschisa pentru cele mai suculente interpretari.

Fotografia de produs

Folosirea unui trepied este absolut necesara. Oricat de profesionista ar fi mana care actionewaza declansatorul aparatului de filmat, un blur este inevitabil. Mai ales intr-o imagine statica, cea mai mica tensiune in momentul surprinderii instantaneului poate narui un shooting care a inceput si decurs foarte bine. In eliminarea unei astfel de tensiuni consta rolul trepiedului. Oricare ar fi valoarea lui, un astfel de obiect este indispensabil.

Pentru a determina marimea reala a unui subiect unic intr-o fotografie este nevoie de o unitate de masura. Uneori se foloseste chiar o rigla sau o ruleta, insa rezultatul nu este cel mai estetic posibil. Pentru aceasta puteti apela la un creion sau la orice alt obiect a carei dimensiune standardizata este recunoscuta de marea majoritate a celor ce privesc fotografia. Sau puteti prezenta produsul in mediul lui natural. De exemplu, o camasa sau un pulover sunt mult mai expresive daca imbraca un corp.

Personalitatea si atitudinea unei fotografii de produs poate creste sau poate scade valoarea unui blog sau a unui site. Folosita cu precadere in industria de publicitate, odata cu consolidarea „e-industriei” in viata noastra, acest tip de fotografie a cunoscut noi intelesuri.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Captcha loading...


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.


CAPTCHA Image
Reload Image