O companie, mai mare sau mai mica, creeaza in jurul ei o anumita stare de spirit. Odata intrat in aceasta atmosfera, un angajat isi pierde o mica parte din caracteristicile propriei sale personalitati si este atras de fluxul de energii specifice acelui microclimat. Cam in acest fel ar suna o interpretare psihologica a relatiei dintre un angajat si compania angajatoare dar si a relatiilor dintre angajati. Faptul ca acest tip de relatii nu este intotdeauna unul amiabil este ceva bine stiut si aproape imposibil de contracarat. In plus, relatiile dintre departamentele unei companii imprima angajatilor o conduita distincta unii fata de ceilalti. Intr-un astfel de context a aparut o noua aplicatie, disponibila pana in prezent doar pe terminalele Mac, numita Knozen.
Cine este Knozen
Dupa cum am spus, Knozen este o aplicatie pentru iPhone, disponibila pe App-ul specific in regim free. Initial a fost propusa de Marc Cenedella, un fost CEO cu renume in spatiul economic nord-american. In prezent aplicatia a devenit interesanta pentru investitori reusind sa stranga o suma importanta din partea acestora pentru dezvoltare si promovare. In scurta sa existenta, data lansarii fiind iulie 2014, a atras atentia si aprecierile pozitive a celor care o folosesc cu o incredere din ce in ce mai mare. Aprecierea cunoscutei reviste economice Business Insider care o considera unul dintre cele mai promitatoare start-up-uri ale anului este o incununare a eforturilor initiatorilor proiectului Knozen.
Ce se poate face cu Knozen
Dintre miile de aplicatii mai mult sau mai putin folositoare, unele avand mai multi de „0” in dreptul folositoare, Knozen se poate dovedi chiar utila. Catalogata drept o aplicatie social-media, ea dezvaluie profilul de personalitate al angajatilor daca vorbim de angajatori sau al colegilor daca vorbim de ceilalti colegi in urma parcurgerii unui chestionar. Una dintre cele mai apreciate caracteristici este pastrarea anonimatului in ceea ce priveste persoana care da calificative, tocmai de aceea este necesar un numar minim de sapte persoane dintr-o companie care sa se inregistreze. Intrebarile sunt concepute in asa fel incat sa elimine aproape in totalitate raspunsurile rautacioase sau de-a dreptul rauvoitoare.
De ce Knozen
Folosim pentru destindere sau detensionare foarte multe aplicatii. De ce nu am face ceva cu adevarat folositor intr-un mod degajat fara constrangerile inerente ale unui chestionar. In felul acesta ne vom cunoaste mai bine colegii, in felul acesta ne vom vedea pe noi insine dar cu ochii altor persoane. Unul dintre principiile psihanalizei freudiene, preluat si de alte scoli de gandire, afirma ca noi suntem de fapt ce spun ceilalti depre persoana, personaliatea sau caracterul nostru. In felul acesta ne vom cunoaste mai bine propriul potential si propriile valente, in felul acesta vom invata sa ii cunoastem si sa ii apreciem pe cei de langa noi. In alta ordine de idei, Knozen se poate dovedi un instrument facil si de ajutor in conturarea personalitatii unui angajat din punctul de vedere al departamentului de HR. Se spune ca un bun comandant militar in primul rand isi cunoaste oamenii pe care ii are in subordine. Analogia cu un sef se departament sau cu un patron este evidenta. Initiatorul aplicatiei o vede ca pe un veritabil site de cariera necesar pentru accederea in pozitii superioare celei din prezent dar si pentru o relationare mai buna intre colegi. Aplicatia este la fel de folositoare si pentru conturarea unor profile necesare in studiile de marketing, vanzari sau publicitate.
Knozen s-a dovedit pana acum a fi un real succes, cele peste 100.000 de download-ari in trei luni vorbesc de la sine. Pe viitor, daca se va gasi modalitatea optima de a alinia etica si deontologia la interesul general, aplicatia va deveni un punct de referinta.